Salam Hello bonjour :) Notes : Appreciate what others gives to you and do not make any complement x)







Sunday, February 6, 2011

I already loosing her :((

Nur Syafiqa Bt Shaharuddin.
My ex roomate, my best friends forever, my partner problems.

Dear friends,
Antara ramairamai budak yang berhijrah dan yang stayy aku memang berat hati nak tgok Piqa pergi. Aku mcam tak nak kehilangan dia. Aku nak dia menemani harihari aku di TGB nanti dan sentiasa mendengar masalah dunia yang aku tak sanggup tanggung sorang diri. Tapi masalahnya sekarang ni dia dapat pegi Taiping. Dan petang tadi, mase tuu aku tgah tidur kat tengahtengah ruang tamu, aku dapat mesej dari dia. Mesej terakhir kott. Dia cakap dia dalam perjalanan nak pegi Taiping. Dia suruh aku doakan keselamatan dia masa pergi dan semoga dia selamat sampai. Aku dah doakan. Aku siap tambah lagi supaya dia dipermudahkan segala urusan kat sana. Walaupun dia kate yang dia takde barang kenangan untuk aku simpan, aku tak kisah. Sebab masa first time aku menjejakkan kaki ke Mrsm Pontian, orang first yang aku bagi hadiah masa birthday ialah Piqa. Aku bagi bear sebab aku tahu yang dia ni memang hantu bear. Then masa birthday aku dia bagi bear jugak. Aku simpan bear tuu bebaik kat dalam drawer. Siap aku tambah pewangi loker lagi dalam tuu. Biar wangi segar bugar sepanjang hari.


Dekat bear tuu aku bagi nama "Pyrutt" gabungan Piqa+Parutt. Hhaa banyak sangatt memory aku ngan dia. Aku paling ingat yang time nak cuti after PMR uhh. Aku ngan Piqa makan 3 bungkus manggi 3 rasa. Time ni pagi lepas breakfast kat ds. Then petang tuu kitorang lapar *haihh susah ni kalau roomate kuat makan* aku ngan Piqa pergi AP amek air panas masak maggi ruski pulak. Airnye nesvita chocolate 2 peket yang dah expired. Hamek kw sakit perot aku. Piqa tak saket perot sebab dia tak minum pon air tuu. Aku sorang je yang melantak. Pastuu aku ingat lagi Piqa saket perot gilagila sampai muntah 7 kali. Rupenya dia salah makan sebab semalamnya dia pegi melantak takoyaki. Then bapak dia tak kasik dah beli takoyaki kat Billion tu lagi. Tapi Piqa nih sengal dia pegi beli lagi before dia berhijrah ke Taiping hari tuu. Lantak kau laa budak naseb bek tak meragam perotnye.


Tarian matahari, tarian bulan nd tarian bintang. Tarian matahari aku buat coz nak berhentikan hujan. Time uh aku start dulu kat court netball. Yang si Aien ngan idea gila sesuke hati menambah tarian bulan nd bintang. Yang Piqa menggabungkan 3 elemen tarian tuu sambil nyanyi lagu Gee. Hentah pape. Tapi nanti aku dah tak dapat tengok sume tuu. Oke relaksssss jangan meleleh ye air mata.


Kepada Piqa :-
Selamat tinggal. Selamat berhijrah. Selamat memulakan hidup baru. Selamat berkawan dengan kawan baru di sana. Selamat datang hantu yangg akan kacau kw tido tiap malam. Selamat menjadi ahli kadet polis yang cemerlang, gemilang, terbilang. Selamat makan daging landak. Selamat berjauhan ngan family. Selamat berjauhan ngan kawankawan. Selamat menjadi budak yang alim. Err tuu je tak tau selamat ape lagi dahh. Take a good of care there. I love you forever nd everevereverever <3
Ditto :)