Salam Hello bonjour :) Notes : Appreciate what others gives to you and do not make any complement x)







Friday, February 18, 2011

Jelutong vs Kerayong

Hhaa tajok memang shitt sebab nak membezakan Pontian dan Jasin. Dah 2 minggu dah aku meninggalkan Pontian ecehh ayat memang tak leh blah. Banyak pengalaman aku mase orientation week nd activities week. Manis ade masam pahit tak de rase sume ade.

Day one :
Meninggalkan Johor tanah tumpah nenekku dengan perasaan teruja yang amat. Tak sabar rasenye nak jejak ke tempat baru.Skali sampai hamek kw jajan. Tau tau je lah kan keadaan MRSM yang dah tua. Hari pertama aku jadik buat baik solehah muslimah sebab jalan dpan senior aku tunduk je. Andd yang paling pnting aku jadik budak pemalu (HHAA HIPOKRIT -,-) tapi aku tak nangis bhaiii sebab aku kuat! Okey let's see how strong are you -.-'

Day two :
For the first time, nangis dalam toilet. Menangisi kerinduan yang bertamu dalam jiwa dan raga terhadap kengkawan yang ada kat Jelutong. Menangis sebab rindu emak dan si gendut. Menangis dalam toilet. Macam bodo je sebab yang nampak pon cume batang paip, kepala paip, lubang tandas, simen, nddd tangki simpanan air (bapak ayat skimaaaaaa). Tapi takpe dorang sume bukan nak pujok pon aku nangis sengsorang kat situ. Nangis slowslow lah gile kw nak nangis kuatkuat? Memang buang tebiat. Nangis start petang sampai malam tak nak stop ==' memang menyebalkan.

Day Three :
Nangis lagi. Wekk I'm weak.

Day Four :
Nangis lagi tapi dah kurang. Haih memang ngengade homesick sangat mengalahkan budak form one -,- Dah tua bangke pon nak nangis lagi. It was really really resent (!) Hm.

Another Day :
I learn how to be strong. I try myself to have a lots of laughing with new nd old friends. So that it can delight my life. So on, my classmate seems to be okay but we not know how the future right? Takut indah khabar dari rupa saje -.- Later on, my roomate is quiet crazy because they were awesome and each time when I get in my cube and together with them, I can't stop laughing. They make me being under controlled XD. My homeroom is also the nice one. We can be unite in a week.

I hope I'll got a colourful life at the new places. With the new friends and the new situation in there. I'll try to be a good students. I'll make a change. Be a new nanny. Andd let the past be the past. Comes to the future with the new nanny :)

Ditto :)