Salam Hello bonjour :) Notes : Appreciate what others gives to you and do not make any complement x)







Sunday, December 26, 2010

LAPAN BELAS


Salam.

Entry kali nih memang sedih habes. Siapa nak menangis amat dialu alukan. Pergi sediakan tisu kat tepi lappy anda. Kalau agak agak nak meleleh air mata plus air hidung, tak yah banyak cakap tarek jeh bende putih tu keluar. Kalau yang sengkek sangat yang gune tisu kecik cinonet tuh, digalakkan abeskan 1 pack yg dlam dye ade 6 bungkus tuh. Dah dah tak yah banyak cakap.


Setiap pertemuan mesti ade perpisahan kann? Bende nih normal kot. Nak story time mule mule masok maktab. Jumpe dua orang budak pompuan yang katenye ade pertalian darah. Yee memang lah dorang sepupu sepipit seengang je tak. Satu homeroom lagi tuh. Satu bilik? ohh tidak. Macam mane ntah dorang boleh tercampak jauh cp yang aku pulak tersungkur ke bp. Mase tu memang tak rapat lahh kan. Pandang pandang slek jeling jeling manje dah biase dah. Biaselah, awal pertemuan kan. Dolu dolu rapat ngan biha jeh. Pegi toilet tarek bha, pegi ds tarek bha. Pegi memane mesti budak tu aku usung.


Ehh cite pasal budak dua orang tu blom habis. Baru nak stad. Ntah macam mane bole rapat. Rasenye time akhir form two kot. Aku nak cite time form three ahh. Name gelaran dorang S dan A. Yang S akan slalu jadik mangse kejam aku setiap hari minggu. Ehh S jom basuh baju. Oke tempah washing machine same same. Duit aku downy kw sabun aku. Kadang kadang syiling kongsi. Then makan maggi same same ngan Pqa sekali. Hm kalw ade masalah, ni haa dye lah jadik aku punye blogpeople *apentahh. Kalau setiap mangse makan hah memang dye lah aku tarek. Piqa tuh memang selalu ahh dah tak leh cakap pe. Kadang kadang 'S!! nak makan tak?' Kadang kadang S tanye 'Nek, dah mandi? dah iron? after heh?' Oke dialog biase dengar sebab kitorang jerit jerit dialog ini setiap petang sebelum pegi prep. Pfft : tisu dah gune?

Then nak cite pasal A pulak. Wahh aku rase semua ex 04 pompuan dah tau yang aku nih hantu makan. Sebab perot tak penah rase kenyang. Mulut pulak kalau tak bercakap, mesti mengunyah. Kalau tak mengunyah, mesti bercakap. Baiklah tukang writter kate jangan gelak. Then yang A nih mesti kalau nak cuti, dye akan murah hati suruh habiskan stok makanan dye. Wahh aku ape lagi, jangan lepaskan! Memang kelaziman aku ngan Bha ngecek ngecek ngendeng ngendeng menyebok tunggu A bagi biskut ke jajan ke. Then bawak balek bilik. Makan lah ape lagi.

Tapi si A nih licik siket. Habis kantoi rahsia aku sebab dye nih tau je ape yg aku rase. Haisyhh dah macam cite No Ordinary Family pulak. Kalau time Migty hari tuh, jangan cakap ahh. Memory camera dye memang ade je lah pic aku selit selit. Gambar burok aku pon dye amek. Yang pakai telekung tu alamak memang burok benor. Tak sanggup nak tengok sampai 2 kali. Sekali je orang tengok memang kutuk habes ahh. Tapi tak delete lagi kot. Tapi A nih tengok je kat luar kasar, tapi lembut wehh hati dye. Mudah tersentuh, menangis dan terasa. Ehh tersentuh ngan terasa tu same je kan? Then aku ngan A nih suke usik usik Nad. Ecehh kelakar lahh Nad nih. Macam blur sengal sengal siket. Hhaa memang bedekah ahh kalw kacau Nad unn. Usik usik tuh jangan cakap ahh. Hobi bersama.

Last skali, aku rase entry nih memang panjang sebab aku bebel bebel. Takde pic lagi tuh. Ehh yang nangis tadi tisu dah habis dah? Kalau dah habis tu hah pegi buang. Ye memang sedih. Sebab S dan A tak de tahun depan. Sedih ar. Takde orang kuat netball, takde orang yg kuat gelak. Rindu rindu rindu. Gerangan S dan A tu aku rase korang dah tahu kot. Malas ahh nak bagitau sape. Sedih doo. Papepon, untuk S dan A aku ade beberape pesanan :
Perjuangan harus diteruskan. Jangan mudah menyerah kalah. Ni PMR je. SPM lagi penting. Jangan nangis nangis lagi. Mungkin kali ni gagal, tapi kita tak tau kejayaan yang bakal tiba. Mungkin kejayaan itu lagi besar. We have to meet the failure before we meet the success. Gagal sekali tak bererti gagal selamanya. Ape pon, jangan lupekan kitorang heh. Ingat, semua orang dilahirkan pandai. Kitorang rindu, sayang korang selama lama lamanya. Ingat tu. Kalau ade jodoh, jumpe lain hari. T kita buat reunion besar besar. Biar gempak. Kan best? tak gituu?

Salam sayang ;
Nur Aseken Binti Md Ya'cob - Budak kuat nangis dan budak kuat bermanje manjean ngan korang <3

Ditto :)